Ylläpitopalvelun sopimusehdot

Päivitetty 19.5.2021

1. Ehtojen voimassaolo

Näitä ehtoja sovelletaan Luuptek Oy:n (jäljempänä ”Toimittaja”) tarjoamiin WordPress-ylläpitopalveluihin yritysasiakkaille (jäljempänä ”Tilaaja”). Ehdot ovat voimassa 15.5.2021 alkaen ja ne korvaavat aiemmat sovitut ehdot. Aiemmat ehdot ovat kuitenkin voimassa kuluvan sopimuskauden loppuun vanhoilla tilaajilla.

2. Sopimuksen hyväksyminen, sisältö ja voimassaolo

Sopimus tilaajan ja toimittajan välillä syntyy, kun tilaaja on tilannut ylläpitopalvelun toimittajan verkkosivujen kautta tai kun tilaaja on hyväksynyt erillisen tarjouksen.

Palvelun alkamispäivämäärä on palvelun tilaamispäivämäärä.

Palvelun sisältö on kuvattu verkkosivulla ylläpitopalvelun tilaaminen.

Toimittaja voi toimituksissaan käyttää alihankkijoita tai muita sopimuskumppaneita.

Sopimus jatkuu automaattisesti laskutuskauden päätyttyä, mikäli sopimusta ei ole irtisanottu. Sopimuskausi on sama kuin laskutuskausi.

Toimittaja voi keskeyttää palvelunsa, jos tilaajalla on erääntyneitä saatavia tai tilaaja rikkoo sopimusta.

3. Toimittajan velvollisuudet

Toimittaja vastaa sopimuksen mukaisesta palvelusta.

Toimittaja ei ole velvollinen korjaamaan virheitä, jotka tilaaja on toiminnallaan tuottanut.

Toimittaja ei ole velvollinen korjaamaan virheitä, jotka johtuvat kolmannen osapuolen ohjelmistosta tai verkkopalvelusta. Toimittaja ei ole vastuullinen force majeure -tyyppisistä tilanteista, kuten esim. laajoista tietoliikenneverkon häiriöistä.

4. Tilaajan velvollisuudet

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan kaikista palveluun vaikuttavista tiedoista. Tilaajan velvollisuus on ilmoittaa yhteyshenkilön muutoksesta kirjallisesti. 

Mahdollisten WP-lisäosien asennukseen tarvitaan toimittajan lupa.

Tilaaja vastaa web-sivuston vahvojen salasanojen käytöstä hallintapaneelissa.

5. Sopimuksen irtisanominen

Tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus kirjallisesti:
– yhden kuukauden irtisanomisajalla, jos tilaaja maksaa webhotellistaan toiselle toimittajalle
– kahden kuukauden irtisanomisajalla, jos toimittaja vastaa webhotellin kustannuksista

Jos tilaaja rikkoo sopimusehtoja, toimittajalla on oikeus päättää sopimus. Kyseisessä tilanteessa toimittaja ilmoittaa asiasta ennakkoon ja antaa tilaajalle mahdollisuuden oikaista asian.

6. Laskutus

Tilaaja maksaa toimittajalle tilausvahvistuksessa määrätyn summan. Jos toimittaja maksaa itse käytettävän webhotellin, tämä summa lisätään laskulle. Tilaajan velvollisuus on maksaa arvonlisävero.

Ylläpitopalvelun laskutuskausi on tilauksen yhteydessä sovittu kausi. Laskutus tapahtuu etukäteen.

Maksuehto on 14 päivää netto. Viivästyskorko on korkolain kohdan 4 a §:n mukainen. Maksamattomasta laskusta lähetetään yksi maksuton muistutus tilaajan yhteyshenkilön sähköpostiin. Tämän jälkeen lasku siirtyy perintään. Lisäkuluista vastaa tilaaja.

Maksettuja maksuja ei palauteta.

Toimittaja voi muuttaa ylläpitopalvelun hintaa. Tällöin uusi hinta tulee voimaan kaikkiin uusiin tilauksiin muutoshetkestä alkaen. Vanhojen asiakkaiden voimassaolevien sopimusten hinnat päivitetään seuraavan laskutuskauden alkaessa.

7. Vahingonkorvaus ja vastuurajoitukset

Kumpikaan osapuoli ei vastaa toiselle osapuolelle aiheutuneesta välillisestä vahingosta, ellei vahinko ole aiheutettu tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella.

Toimittajasta johtuvan virheen seurauksena mahdollinen korvaus rajoittuu yhden kuukauden ylläpitomaksua vastaavaan summaan. Toimittaja ei vastaa tilaajan työajan tai ansion menetyksistä.